Presentació aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat

L'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat s'ha consolidat com a enclavament estratègic de referència de l'espai euromediterrani.

La contínua millora de les seves instal·lacions i la qualitat dels seus serveis han permès situar aquest aeroport en una posició privilegiada per encarar el futur amb garanties.

L'increment de trànsit de passatgers de l'aeroport reflecteix amb precisió l'avenç experimentat durant l'última dècada. Dels 11.727.814 registrats el 1995 s'ha passat als 52.686.314 el 2019, amb una de les mitjanes de creixement més elevades dels aeroports d'avantguarda d'Europa.

Completada la modernització de les instal·lacions actuals, l'aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-El Prat disposa d'uns serveis de qualitat per als passatgers i d'un camp de vol a la mida d'un aeroport de primer nivell adaptat per ser utilitzat pels grans avions comercials.

La construcció i l'entrada en servei de la tercera pista –el setembre de 2004– i l'ampliació de la pista principal han estat actuacions determinants que han permès augmentar la capacitat de l'aeroport que, actualment, pot assolir les 90 operacions per hora.

Amb l'objectiu de consolidar-se com a referència de l'espai mediterrani i del sud d'Europa, el Pla Director preveia un conjunt d'actuacions per modernitzar i augmentar la capacitat de l'aeroport.

L'obra més emblemàtica d'aquesta etapa va ser la construcció de la terminal T1, situada entre pistes. La T1, de gran valor arquitectònic, es va concebre com un gran centre d'operacions logístiques i de serveis. Té capacitat per a 33 milions d'usuaris anuals i va suposar una inversió de 1.258 milions d'euros.

A aquesta gran obra la va seguir la remodelació de la terminal T2, així com l'ampliació i la remodelació de les àrees comercials d'ambdues terminals. Noves botigues, nous conceptes i noves marques per ajustar l'oferta als passatgers que utilitzen les instal·lacions de l'aeroport.

La urbanització de més de 300 hectàrees com a zona de serveis per al desenvolupament industrial i comercial de l'aeroport; l'entrada en funcionament d'un parc aeronàutic de 90 hectàrees per a la instal·lació d'hangars de manteniment; o la construcció d'una city amb un parc d'oficines i hotels són altres projectes previstos al Pla Director.

Aquest pla continuarà transformant l'aeroport aplicant un concepte innovador que pretén convertir les seves instal·lacions en una ciutat aeroportuària sostenible amb l'entorn i en un gran centre de distribució del trànsit del sud d'Europa.

  • 12.738.769
  • passatgers el 2020
  • 122.638
  • operacions el 2020
  • 114.449.796
  • tones de càrrega el 2020

Coneix l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat

play-btn

Reconeixements

Premios Skytrax

COVID-19 Airport Excellence Awards 2021.

Premi Skytrax

Millor aeroport del sud d’Europa 2011, 2012, 2014 i 2017

Premi ACI

Millor aeroport del sud d’Europa de més de 25 milions de passatgers 2010 i 2014.

Premi Skytrax

Millor aeroport del sud d’Europa 2011, 2012, 2014 i 2017

Qualificació 5 estrelles Skytrax

Programa “Covid-19 Safety Ratings” 2021