La proposta d’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, per tal que pugui convertir-se en un hub internacional sostenible, és un projecte de llarg termini que pretén donar resposta a la reclamació històrica de Catalunya de disposar de connexions de llarg radi amb Amèrica, Àsia i Àfrica. El plantejament d’Aena es basa en una sèrie d’estudis i anàlisis compartits amb les administracions del territori des de 2019 i que s’aglutinen en aquesta web per al coneixement públic.

Una vegada s’aprovés la inversió en el pla quinquennal d’inversions d’Aena, després de l’acord entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agència Urbana i la Generalitat de Catalunya, s’obriria el procés per a la tramitació del Pla Director de l’Aeroport, que es realitzaria amb les administracions. Hi participarien la Generalitat de Catalunya, que té la competència en gestió d’Espais Naturals; el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana; el Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic; i la Comissió Europea.