D’acord amb la normativa de Protecció de Dades Personals, concretament, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril del 2016, i la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals, l’informem que les possibles dades personals que ens pugui facilitar o es puguin recollir a través de les galetes (“cookies”) en aquesta aplicació mòbil les tractarà Aena S.M.E., S.A., en qualitat de responsable del tractament, amb les finalitats que, a continuació, procedim a indicar:
Dades de contacte del responsable del tractament:
Aena S.M.E., S.A.
Adreça: Calle Peonías, 12, 28042, Madrid.
CIF: A86212420
Registre Mercantil de Madrid, Volum 28.806, Foli 211, Secció 8, Full M-518648.
Correu electrònic de contacte: dtic.mobility@aena.es
Dades de contacte del delegat de Protecció de Dades: dpd@aena.es
- En el cas que hagi habilitat els serveis de localització (opció d’ajust del seu dispositiu), Aena recopilarà la informació sobre punts d’accés wifi o aquella relativa a la seva latitud i longitud, amb la finalitat que aquesta informació ens ajudi a mostrar la seva ubicació per poder facilitar-li els nostres serveis i informació del seu interès. Aquest tractament es basa en el seu consentiment (en donar permisos a l’APP per accedir a les dades de geolocalització del dispositiu). El consentiment es pot retirar en qualsevol moment deshabilitant la corresponent opció a la configuració de l’APP o retirant els permisos del dispositiu en aquesta.
- Pel que fa al servei “El meu viatge”, Aena llegirà la targeta d’embarcament, per mantenir-lo informat de l’estat del seu vol mitjançant notificacions push, així com farà servir l’APP per mostrar, si així ho fa vostè voluntàriament a través d’aquesta, la targeta d’embarcament en el moment de pas pel filtre de seguretat o la porta d’embarcament, tractament basat en el seu consentiment en seleccionar aquesta opció. Les dades es conservaran a l’aplicació mentre duri el seu vol i no es comunicaran a cap tercer ni es faran transferències internacionals de dades. En qualsevol moment podrà eliminar les dades del vol de l’APP seleccionant aquesta mateixa opció, retirant així el consentiment atorgat. En cas de mostrar la seva targeta d’embarcament en el moment de pas pel filtre de seguretat o porta d’embarcament, les dades es comunicaran a la seva companyia aèria o agent de handling actuant en nom de la seva companyia aèria, per a la realització del seu contracte de transport, així com a les forces i cossos de seguretat de l’Estat amb les finalitats de prevenció d’un perill real i greu per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals, seguint els requisits formals que exigeix l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, i per al compliment d’obligacions legals (Programa Nacional de Seguretat i Reglament (UE) 2015/1998), i a Autoritats duaneres (per al compliment d’obligacions legals). Mitjançant aquesta opció, també pot associar manualment la seva targeta d’embarcament al seu perfil biomètric, sempre que aquest servei estigui actiu a l’aeroport i vostè s’hagi donat d’alta en aquest servei.
- Pel que fa al nostre Club Client, així com respecte als serveis VIP, Reserves de Pàrquing, Marketplace, pot consultar la política de privadesa específica a l’enllaç següent: https://usuarios.aena.es/politica-privacidad.
- Pel que fa als Serveis de PMR, l’informem que les dades que ens faciliti a través del formulari disposat a aquest efecte a l’aplicació mòbil d’Aena tindran, com a finalitat, gestionar el servei que sol·licita d’assistència a persones amb mobilitat reduïda (basat en execució de contracte), així com la realització d’una enquesta de satisfacció per a la millora del servei (basat en interès legítim).
- Pel que fa al Servei de Guiatge, ofereix una solució de geoposicionament, guiatge i càlcul de rutes als seus passatgers. Per acabar, s’informarà dels temps per a destinacions, dins i fora de l’aeroport, sobre la base del consentiment de l’interessat.
Com a usuari d’aquest servei, les dades que Aena tractarà són les relacionades amb el dispositiu i el posicionament dins de l’aeroport, és a dir:
- ID únic del dispositiu.
- Tipus de dispositiu (iOS/Android).
- Coordenades (x, y).
- Precisió de la coordenada.
- Aeroport on es trobi.
- Edifici i planta on es trobi.
- Mode ruta (sí/no).
A més a més, permetrà conèixer les rutes més freqüentades pels passatgers per millorar els serveis prestats i adaptar l’oferta comercial als diferents aeroports, sobre la base d’interès legítim d’Aena per millorar la prestació dels seus serveis.
El consentiment per a aquestes funcions es presta habilitant l’accés als serveis de geolocalització del dispositiu o bé autoritzant-ne la geolocalització per qualsevol altre mitjà (habilitant/deshabilitant els serveis de localització configurant aquesta opció en els paràmetres del dispositiu o de l’aplicació).
L’interessat té dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment. Per fer-ho, pot retirar el consentiment directament a través de la mateixa aplicació, desactivant l’opció d’accés a la ubicació a la configuració de l’aplicació d’Aena, o directament a la configuració del seu dispositiu traient permisos en aquesta aplicació, o desinstal·lant-la del dispositiu.
Alhora, i si vostè ens autoritza a fer-ho, enviar-li comunicacions comercials i publicitàries mitjançant l’enviament de missatges (missatges push) al seu dispositiu mòbil, com ara promocions i cupons de descompte de les botigues de l’Aeroport d’Aena o de tercers sobre els àmbits o sectors següents: automoció i lloguer de vehicles, oci, agències de viatges, turisme, transport, companyies aèries, restauració, sector tèxtil, moda, bellesa i cosmètica, financer i assegurador, premsa i revistes, joc i apostes. Pot desactivar la recepció d’aquests missatges en qualsevol moment desactivant aquesta opció a les opcions de configuració a la mateixa aplicació.
Les seves dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s’han recollit.
Les seves dades podran ser comunicades a Aena Sociedad Concesionaria del Aeropuerto Internacional de la Región de Murcia S.M.E., SA, en cas de sol·licitar un servei per a l’Aeroport Internacional de la Regió de Múrcia, empresa filial d’Aena i que gestiona aquest Aeroport, per a la prestació del servei; al teu banc, per a la realització del cobrament pel servei prestat.
Posteriorment, es conservaran durant el temps que puguin sorgir reclamacions i responsabilitats derivades del tractament de les seves dades en l’àmbit de la finalitat per a la qual es van recollir.
Les comunicacions previstes són les que es presenten a continuació:
- A entitats implicades en Procediments Administratius i Judicials (si escau).
- Jutjats i Tribunals (si escau).
- A forces i cossos de seguretat i autoritats duaneres, en compliment d’una obligació legal.
- Al seu banc o caixa per al pagament pels serveis prestats.
- Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), per a actuacions inspectores (si escau).
- A la seva companyia aèria, si cal.
- Se cediran les seves dades a Aena Sociedad Concesionaria del Aeropuerto Internacional de la Región de Murcia S.M.E., SA, en el cas que reservi a través de l’APP algun servei per a aquest Aeroport.
- A altres entitats que puguin estar implicades en la tramitació de la reclamació o queixa.
- A les persones, entitats o autoritats que poguessin requerir-ho per imperatiu legal.
Aena S.M.E., S.A., com a responsable del tractament, adoptarà les mesures, de tipus tècnic i organitzatiu, necessàries per garantir la seguretat de les dades de caràcter personal que ens faciliti, evitant-ne l’alteració, la pèrdua o el tractament no autoritzat.
Qualsevol interessat té dret a obtenir confirmació sobre l’existència, o no, d’un tractament de les seves dades personals. Així mateix, el Reglament General de Protecció de Dades estipula, com a drets de l’interessat:
- Accedir a les seves dades.
- Sol·licitar la rectificació o supressió de les seves dades.
- Sol·licitar la limitació del tractament de les seves dades.
- A la portabilitat de les seves dades.
- Oposar-se al tractament de les seves dades.
Les seves peticions seran contestades com més aviat millor i, en tot cas, en el termini d’un mes des de la recepció de la seva sol·licitud. Aquest termini podrà prorrogar-se dos mesos més en cas necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds. Aena informarà l’interessat de la pròrroga dins del primer mes des de la sol·licitud.
L’interessat té dret a retirar el consentiment de les comunicacions comercials en qualsevol moment, sense que això no afecti la prestació del servei contractat. Per a l’exercici dels drets reconeguts, l’interessat podrà posar-s’hi en contacte a través de l’adreça electrònica següent ocpd@aena.es o adreçant un escrit a l’Oficina Central de Protecció de Dades, Calle Peonías, 12, 28042, Madrid, així com a través del Portal de Tràmits i Reclamacions (https://tramitesyreclamaciones.aena.es/ca/tramits-i-reclamacions.html).
Per a qualsevol dubte pot contactar amb el nostre Delegat de Protecció de Dades mitjançant el correu electrònic: dpd@aena.es.
De la mateixa manera, l’interessat té dret a presentar reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de dades (AEPD - https://www.aepd.es/) com a autoritat de supervisió i control en matèria de protecció de dades al territori espanyol.