Història | Aeroport de Reus | Aena

Història

L'Aeroport de Reus té els seus orígens al 1935, quan l'Aeroclub de Reus, acabat de construir aleshores, va decidir construir un camp d'aterratge i per a aquesta comesa va adquirir uns terrenys. L'any següent ja funcionaven dues pistes de terreny natural de 1.100 per 60 i de 850 per 25 metres quadrats, respectivament. Els terrenys també van servir per instal·lar durant la Guerra Civil un dels tres aeròdroms que van tenir la base al voltant de la ciutat reusenca. Els altres dos es van ubicar a Maspujol i a Salou.

Després de la contesa, l'Aeroport de Reus va continuar usant el seu recinte per a instal·lacions militars, però també es va obrir al trànsit civil. El 1952 es va construir una pista compactada de 2.200 per 45 metres –en substitució de la major de les que hi havia de terra– i un carrer de rodada paral·lel.

El 1957 Reus es va obrir al trànsit aeri nacional, i en els anys 60 van començar a generalitzar-se els vols xàrter, la qual cosa va motivar la permanent adaptació de l'aeroport a les noves necessitats. El 1974 es van alçar l'edifici terminal de passatgers i una plataforma d'estacionament d'aeronaus comercials, que es va ampliar el 1976. L'edifici terminal també es va engrandir els anys 1978, 1979 i 1988.

L'octubre de 1998 l'exèrcit va abandonar totes les instal·lacions militars dins del recinte aeroportuari, excepte una petita plataforma d'estacionament d'aeronaus. Des d'aquesta data, l'Aeroport de Reus està dedicat a un ús exclusivament civil. El 2003 van començar a operar companyies de baix cost, de manera que l'aeroport va començar a experimentar un creixement considerable en les dades de trànsit i el 2004 es va superar, per primera vegada, el milió de passatgers.

Per afrontar el creixement de l'aeroport, Aena ha dut a terme nombroses actuacions d'ampliació i reforma de les instal·lacions. Així, el 2005 es posava en marxa un nou edifici destinat a les arribades i el 2008 un nou edifici destinat a la facturació que integra els tres edificis (arribades, facturació i sortides) en un de sol. El 2010, s'estrenava la nova zona d'embarcament i, en 2021, finalitzaven les obres d'ampliació de terminals de el disseny funcional.

1935

1952

1957

1998

2004

2010

Logo Aena